Taveldesigner

Jag är så kreativ! Smile! Idag kände jag att det var dags att förnya väggarna med lite snitsig modern konst. Så fram med material och så började jag skapa en helt underbar tavla. Jag tänkte berätta hur jag gjorde!

Du behöver:
En frigolitplatta ca 80x50 cm
En snygg tapet ca 100x70 cm
En sax
En Pensel
Tapetklister

Pensla ett tunt lager tapetklister på frigolitplattan och låt dra någon en liten stund. Lägg sedan frigolitplattan med limmet ner mot tapeten & tryckt ganska hårt. Vänd sedan på allt så du har tapeten uppåt och frigoliten nedåt. Använd dig av en bok el. dyl för att få bort ev. luftbubblor. Vänd sedan allt igen. Limma sedan ca 4 cm innåt på varje kant och vik in tapeten (som när du viker kanterna på ett paket) så att det fastnar i limmet. Tryck sedan hårt så att det fastnar ordentligt. Om du vill kan du ställa något tung på, se bara till att ytan är slät så att inte frigoliten pressas samman för mkt. Sedan är tavlan färdig att hänga upp.

Anledningen till att just denna metod är så grymt bra är att den i princip inte kostar ngt. Du kan ta tapetprover gratis där de säljer sådant och välja och vraka på mängder av motiv för att skapa din egen tavla. Frigolit kan man oftast få gratis i affären och kanske känner du någon som har lite tapetklister hemma. Pensel & sax har de flesta hemma! Även du kan jag tänka mig! Smile!

Såhär snygg vart vår tavla, färdig att hängas upp!
[Nu måste vi bara komma på vart vi ska hänga den!]



Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Exakt sådär hade vi i vår förra lägenhet. Vi hade en fondvägg i storarummet och på den vita väggen mittemot så gjorde jag två står "tavlor" av två plywood skivor som hände brevid varadra med samma tapet som fondväggen

2008-11-17 @ 23:36:47
URL: http://sofieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0