Paint me the right Picasso!

Som jag skrev tidigare idag så skulle vi iväg & leta bil, eftersom vår är totalt livsfarlig. Den läcker olja, handbromsvajern är av, lyktorna alldeles för dåliga, någon insprutningsmodul som bestämmer flödet av bensin till bilen är paj så bilen skuttar fram när den är alldeles för kall. Den är rostig och går inte att låsa trots en nybeställd nyckel och två försök att koda om centallåset hos Renault. Förstår ni nu varför vi inte vill ha denna bil kvar?

Vi stryde kosan raka vägen mot Zetterbloms Bil här i Norrköping som säljer Mitsubishi & Citroên. Vi vart trevligt bemötta och fick väldig bra information om de bilar som fanns där. Berättade om våra önskemål & fick sedan provköra en Citroên Picasso. Den var riktigt skön att köra, fin invändigt samt utanpå. Väldigt stor inuti även om den såg mycket mindre utifrån sätt. Där fanns cd-spelare, massor av säkerhetsfunktioner & flygplansbord. Man måste ju ha lite smålyx också. Har kommit på att det är ju där jag kan ha laptopen när vi åker till Stockholm i fortsättningen. Smarta mig!

Stoffe vill så väldigt gärna ha en Citroên C4. Älskling jag kan förstå dig för de är grymt snygga! Du var så söt när du på alla sätt försökte visa hur mycket man kunde få in i den minimala bakluckan. Man jag är trött på att pressa in saker i bilen. Ska vi dessutom försöka skaffa barn snart igen så kommer det att bli dags att byta bil igen då bebisen kommer. För vi får aldrig in packning till två barn och oss i den bilen när vi ska till Sthlm, eller två barn, oss och massor av matkassar etc. Efter lite diskussion med försäljaren lyckades han och jag övertala Stoffe till att en Picasso var det bästa alternativen. Det är en familjebil, men mycket sportigare!

När vi var klara fick vi med oss en offert som vi ska lämna till banken imorrn. Vi lyckades få ner priset till 90.000 kr om vi lämnade vår trasiga bil till dem. Samt att vi skulle få sommar & vinterdäck, samt 6000 mils servicen på köpet. Det tycker jag är närstintill givet. Nu har vi bara ett problem...

Efter att jag suttit och läst lite mer om bilen på blocket, men också tittat lite närmre på den andra Picasson så har jag lite beslutsångest. Den andra har faktiskt gått 700 mil mindre, kostar 1000 kr mindre, har bara haft en ägare och är dessutom grymt mycket läckrare!

Någon av dessa kommer att bli vår. På Fredag får vi se vilken vi bestämt oss för & får hem!

Vilken tycker du är snyggast?



Den grå är den vi funderat på att köpa. Men nu vill jag ha den babyblå ovanför ju...
Får se vad vi bestämmer oss för imorgon! Huvudsaken är ju att den är säker för min lilla Prinsessa Freja att åka i!


Kommentarer
Postat av: Mamma stina

Va gör du uppe nu, Aja baja :-)

Jag tycker den baby blåa var snyggast.

Det är jätte vanligt med gråa bilar.

Puss och go natt Gumman.

2008-11-18 @ 22:36:26
Postat av: Anonym

Jag tycker nog den gråa är snyggast, men svårt att säga när man bara sett dom på bild.kram svärmor

2008-11-19 @ 10:06:37
Postat av: Carina

Jag tycker att den gråa är finast. Även om den är vanligast så gillar jag den.. hoppas det nu blev den? :D

2008-11-22 @ 17:46:33
URL: http://carinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0