Novelldags

Sitter här hemma utan Stoffe! Freja har redan somnat och jag har precis satt på en kanna kaffe. Ska bli skönt att få sitta här alldeles ensam. Musiken som spelas i stereon får mig att känna rädsla, hat & sorg. Jävla PISS söndag! Tänkte skriva en dikt eftersom jag själv anser mig vara väldigt bra på detta och det gör det en aning lättare när jag är ledsen för något. Hoppas ni orkar läsa, ska försöka komma på något riktigt bra!



Zebrasnö

Snön yr runt bilen och jag ser ut genom den dimmiga rutan
Jag hör röster, är han ensam? Men det märker jag snart att han inte är
Hela familjen närmar sig, jag känner mig som en zebra bland lejon
Jag kan heller inte förstå varför detta händer... Vill hitta en utväg
Men vart springer jag...

Nu hugger dem, speciellt hannen
Mitt hjärta slår som det aldrig slagit förut och jag grips av panik
Jag hittar en väg som kan leda mig till frihet, men jag faller
Med  ord trackaseras jag till marken
Med hat & ondska ser jag mig själv springa in i gapet på honom
Han kallar mig ord jag aldrig trodde en vuxen man kunde kalla någon
Han tuggar i sig allt mitt självförtroende & går sin väg

Idag ler han mot mig och kallar mig för annat
Idag kramar jag honom, men känner samtidigt hat.
Jag kommer aldrig att glömma, förlåta...




Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Du är den bästa, och inte värd denna smärta . Love

2008-11-23 @ 19:07:03
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Michaela

Vad söta bilder på headern :)

2008-11-23 @ 19:21:13
URL: http://michaelal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0