Min Blogg!

Jag har verkligen saknat att ha tid för att blogga. Men det har vart mycket i skolan och praktiken gjorde att man var mer än lovligt trött om kvällarna. Antar att de berodde på de oregelbundna arbetstiderna. Jag apploderar er som orkar arbeta de arbetstider man gör inom vården för den skitlönen. Ska man tjäna någonting inom vården så måste man antingen vara läkare och helst en specialliserad sådan, eller en vidareutbildad sjuksköterska, t.ex barnmorska - vilket det är tänkt att jag ska bli. Frågan är bara om man har lust att läsa i sju år till?

Jag försöker att fokusera på det jag gör nu och ger mitt allt för att nå de fantastiska resultat jag faktiskt fått. Allt jag gjort har jag fått en fantastisk feeback på.

Resultat på det jag gjort denna termin!
Prov i Medicinsk Grundkurs - MVG (37 / 37 rätt)
Praktik på Hemtjänsten - MVG (Fick fantastiska lovord)
Prov i Vård & Omsorgsarbete - MVG (44,5 / 47 rött)

Jag ligger nu på MVG i samtliga kurser och kan väl inte annat än att känna mig lite mallig. Men jag vet också att jag är värd det till 110%. Jag sliter bokstavligt talat arslet av mig och tycker så att jag har rätt att vara så stolt som jag är över mig själv. Det enda jag har lite svårt att greppa är vår etiklärare. Jag har en känsla av att hon inte alls tycker om mig & jag tror jag vet varför. Att läsa etik är riktigt svårt, även om det kan tänkas rätt enkelt. Det handlar om att lära sig se saker ut olika perspktiv och försöka lista ut hur de mest underliga människorna tänker. Hon har sagt vid ett flertal tillfällen att hon vill att vi debatterar och diskuterar hej vilt. Att vi är med i och engagerar oss i ämnet, men ändå tycks inget svar vara bra nog. Jag som person är fruktansvärt social och både hörs och syns väldigt mycket. Jag är inte rädd för att prata inför klassen och har heller aldrig varit det. Men när jag pratar är det som om hon på något vis tar illa upp. Kanske misstar jag mig, men jag är inte den enda i klassen som reagerat på hur hon behandlar i stort sett hela klassen. Väldigt nonchalant!

Men, jag tänker inte låta någon trycka ner mig i skorna. Jag vet att jag är väldigt duktig i skolan och att jag utan tvekan kan och få MVG i de kurser jag läser! Något annat skulle förvåna mig! Jag tänker verkligen ge massor för att ta mig till toppen! 

Känner äntligen att jag kommer ha mer tid över till min blogg. Jag har saknat detta! Jag har dock bestämt mig för att den kommer bli lite mer inriktad på mitt liv som mamma, min dotter & sambo samt inredning och musik. Foton kommer det fortfarande bli massor utav & ett och annat skönhetsknep! Självklart kan du fortfarande köpa designer & jag kommer ha utlottningar ca 1  ggr/mån!

Nu ska vi hoppa i säng! Eftersom vi har besök och de sover i Frejas rum så sover hon i resesäng brevid oss. Bara bökigt att flytta in hennes spjälsäng till oss. Dessutom sover hon lika skönt i resesängen som sin egen. Det är också väldigt mysigt att ha henne inne hos oss! Att få höra hennes små ljud och hur hon vänder sig i sängen!

Det finns ju inget vackrare än dig Freja!


Kommentarer
Postat av: Just Picture It ?!

det är jättejobbit att inte ha tid för att blogga! :(

puss!

2008-11-13 @ 10:32:51
URL: http://justpictureit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0