Mysigt med Familjen!

Morgonen började jätte dåligt! Efter att ha haft sprängande huvudvärk hela gårdagskvällen & natten hade det nu fortsatt in på morgonen. Varken sömn eller panodil hjälpte. Så fort Stoffe pratade med mig kändes det som om huvudet skulle gå i tusen bitar. Aj!

Stoffe: Madde, du måste gå upp nu om du ska hinna göra dig klar innan skolan.
Madde: Alltså idag tänker jag stanna hemma. Jag klarar inte att gå. Har så jävla ont i huvudet.

Jag tycker att jag hade all rätt i världen att stanna hemma idag. Jag har sammanlagt vart borta två dagar under hela terminen & då har det verkligen vart nödvändigt. Jag tycker inte att det är det minsta jobbigt att gå till skolan om mornarna. Tycker verkligen att det är skitkul. Love it! Men imorse gick det bara inte. Kl 07.11 vaknade jag av alarmet och var tvungen att gå upp och väcka Freja som skulle vara på dagis nio minuter senare. På med kläder och ner till dagis. Skönt att man har världens snällaste barn som aldrig bråkar på mornarna. Mammas sessa! Sedan gick jag hem och lyckades hitta en Panodil i kryddskåpet. YES! Enorm lycka! Sedan bullade jag upp med en massa kuddar och filtar i soffan och la mig för att slötitta på tv. Men jag somnade direkt! Inte konstigt med tanke på att jag sovit ca 3 timmar inatt.

Vid 10.45 vaknade jag. Kände mig som en ny människa och huvudvärken var borta! Åh vad underbart! Men det vart inte många knop hemma utan fortsatte att ta det lugnt. Gjorde klart Melodys design & väntade på att Stoffe skulle komma hem så att vi kunde gå och hämta Freja tillsammans! Varje dag får vi höra så bra saker om Freja när vi hämtar henne. Det värmer verkligen. De berättade vilken liten solstråle hon är & hur fantastisk hon är mot de andra. Freja & Olle är lite småkära, de kramas hela tiden! Gu så sött! Hihi!

När vi hämtat Freja åkte vi iväg till Maxi för att titta lite i affärer & fika. Men det vart middag också! Supercosy yes! Äntligen hade Cubus kommit till Maxi och de hade 30% på alla kläder i butiken samt 50% på alla jackor. Allt var ju sprillans nytt, jummie! Stoffe fick syn på världens sötaste vinterjacka till Freja. En ljusrosa dunis med ugglor i luvan. Den var så gossig & Freja tycker om den super mycket! Nu slipper vi önska oss en sådan i julklapp iaf! Smile! Själv hittade jag en skitsnygg hoodie i en supersnygg färg, ett par jeans, ett par ljusgrå tights, en marinblå topp & en svart byxdress som var skitsexig! Delicious i think! Jag har världens snällaste pojkvän, utan tvekan! Jag frågade om vi inte skulle hitta massa fint till honom också men han sa att han köper något när han hittar det han vill ha. Älskling! [Lägger in bilder på det vi köpt imorgon!] Kommer även bilder på något annat ni ska få se! Men ni får hålla er till imorgon!

Köpte också en doftolja till vårt doftlykta. Slog till på Kanel, då jag tycker det hör julen till. Men det fanns en massa härliga dofter. Pepparkaksbak, Glögg, Kanel mm! Helt underbart att ha sånt hemma tycker jag!

Imorgon ska vi äntligen hem till Stockholm! Längtar så otroligt mycket efter min mamma, bror & syster nu! Hoppas det kommer lite ny snö så vi kan gå ut och bygga snögubbar & snölyktor. Men också ta en härlig långpromenad!

Dagen slutade iaf jätte bra & vi har haft det himlarns mysigt! Hoppas ni andra haft det ockå! Nu ska vi hoppa i säng! Ha en fortsatt trevlig kväll ni som ska vara uppe och till er andra säger jag Sov så gott!
Puss på er! / Maddix

Kommentarer
Postat av: Melody

Hemskt ledsen, men det är bara slask, tö, och sand överallt :( Finns lite snöspår kvar som smälter om man petar på den.. tilläggas ska väl att det är runt 7-8 grader varmt :O .. Stockholm alltså...

2008-11-28 @ 08:51:13
URL: http://www.melodyy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0