Dissa Modebloggarna

Jag har bloggat i snart 2 år [på blogg.se sedan Februari 08,] och jag måste säga att jag blir så trött på denna invasion av modebloggar. Vart man än klickar sig in så ser man " Dagens outfit, önske outfit & de nyaste inköpen. " När allt kommer omkring, vem bryr sig egentligen om vad Kenza har för jacka, eller vad Engla tycker är värt att klä sig i nu i vinter? Är det viktigt? Dessa människor har mängder utav 12-13 åringar som följer dem dagligen. Köper samma saker och klär sig likadant, sedan startas ännu en modeblogg. Snälla tjejer få upp ögonen? Är det den sortens förebild ni vill vara? En ytlig & matriell sådan? Varför inte ge lite ur ert inre. Finns det verkligen ingenting vettigare att skriva om?

Folk klagar på familjebloggar. Varför? Får jag fråga varför de inte är mer uppskattade? De flesta familjebloggar drivs utav målmedvetna tjejer, eller killar mellan 15-30 år. Som har erfarenhet & vet vad ansvar och vuxenliv innebär. Vad som är viktigt här i livet. Varför ser inte fler upp till sådant? En dag ska ni väl också ha en liten väldoftande bebis vilandes på er arm. Eller har jag fel? Är det meningen att ni ska shoppa kläder hela livet & är det vad du egentligen värdesätter högst?

Du får fler läsare som modebloggare, visst. Men snälla, vill du inspirera & motivera så gör någonting värdefullt utav den. Allt behöver inte vara yta, glam & glamour. Visa lite verklighet! Låt dessa små tjejer få annat att värdesätta då de kliver in i ett liv som ändå är fullt utav självförakt, ångest & förtvivlan. Kläder är tyg, kläder är ovesäntligt. Absolut är det underbart att klä sig snyggt, men att göra detta till en så stor grej är att gå över styr.

Kärlek är viktigt. Att veta att man är vacker oavsett kläder, smink eller den fina ytan. Det är vackert med självkänsla & självförtroende. Ge lite mer av det innersta och lägg hatten på hyllan ett tag. Låt de små ha något att leva för, annat än en dyr trasa! 

Tre bloggar jag rekomenderar varmt:

Sofie B :
Driver förmodligen världens bästa blogg. Inspirerande & riktigt mysig. Här skriver hon om sin dotter & sambo samt om heminredning & pyssel. Händigare flicka får man leta efter. Smile! Dröm dig bort i hennes fantastiska värld av kärlek & livsglädje. Dessutom är hon en av världens vackraste & smartaste tjejer! Detta är äkta! [Läs den här!]



Zandra: Hysteriskt rolig tjej med båda fötterna på jorden. Här är det ärlighet så det heter duga.  Mysig blogg om hennes stora mage. En gravid kvinnas blogg om hennes efterlängtade bebisen. Skratta & ha roligt hos världens absolut skönaste Zandra. [Läs den här!]



Olivia: En fräsig 17-åring om sitt liv som sjungande hiphop donna. Fantastiskt vackert tjej som skriver riktigt bra och intressant. Glöm inte att lyssna på hennes musik. Grymt bra jobbat tjejen! [Läs den här!]


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hej!

Tack så jättemycket för fina ord! :)

Än är jag inte "friskförklarad". Det blir jag först om 5 år, dvs om jag inte får något återfall. Däremot kan man säga att jag är tillfälligt frisk, hur man nu kan vara det? haha



kram kram

2008-11-21 @ 09:38:09
URL: http://johannamariams.blogg.se/
Postat av: zandra

Va söt du är :-D

Nu blev jag alldeles rörd ju ;P

Ska strax prova ringa dig , var hos bm när du ringde :) PUSS!

2008-11-21 @ 13:00:50
URL: http://zandrax.blogg.se/
Postat av: Olivia

Syster! Fan vad du är bäst.. Vi ses snart älskling! Hälsa din underbara dotter och din man, och glöm aldrig att du lever mitt drömliv!

2008-11-21 @ 16:06:30
URL: http://oliviaandreea.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Nemen gumman vad söt du är :D :D tack så jätte mycket , uppskattar dina ord oerhört mycket vilket jag vet att även du vet :D



Sådana som du är guld värt

2008-11-21 @ 17:33:03
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Madde

Får nog säga att du skulle skrivit upp dig själv på den listan. Fast samtidigt om jag inte hade läst din blogg och tyckt om den hade jag så klart inte sett listan :) Det jag ville komma till är att din blogg också är mysig och definitiv värd att läsa.

2008-11-21 @ 19:07:21
URL: http://gangenas.blogg.se/
Postat av: Marielle

Äntligen (!) någon som öppnat ögonen för detta, precis som jag. Dagens modebloggare får inte dagens ungdomar till något annat än att växa upp till ytliga individer som endast bryr sig om sitt skal. Vad är det för mening med ett liv där man inte tar vara på det allra viktigaste, vänskap och familj? Jag har fått nog, precis som du. Tack för ett skitbra inlägg!

2008-11-22 @ 17:52:33
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0