Varför jag tränar!

Flera dagar i rad har jag fått mail utav flera läsare som undrar varför jag bestämt mig för att börja med LCHF samt tränar så mycket som jag gör! Svaret är enkelt, jag vill bli en friskare, fräschare och mer hälsosam person. Ni har också sagt: " Det ser inte ut som att du behöver träna. "

Jag frågar er, tycker inte ni att man bör träna om man är 1.70 cm lång, väger 85 Kg & har ett BMI på 30?
Självklart behöver man det.

Men sen tycker jag inte att man ska behöva förklara varför man valt att träna och äta sundare. Det är väl altid positivt att vårda sin kropp? Eller har jag fel! Jag kommer självklart att fortsätta träna även efter jag har nått min målvikt. Då är jag förhoppningsvis i fin form och vill fortsätta med det. Men förmodligen har jag ändrat mitt sätt att träna på!

Jag har aldrig vart en människa som tyckt om att träna. Jag har hittat på ursäkter och sagt så många gånger att jag glömt räkningen att " Jag börjar på måndag. " Men någonstans har jag alltid velat träna. Det kan ha med att göra att när jag satte in min p-stav vid 15 års ålder så vägde någonstans rut 55-60 Kg vilket var perfekt. Jag kunde äta allt utan att gå upp i vikt. Men efter p-stavs historien hade jag gått upp till ynka 93 Kg. Jag rörde på mig lika mycket som innan och åt precis likadant. Så jag vart chockad över vad en liten plaststav kunde göra!

Under min graviditet gick jag upp ca 4 Kg men sista månaden 3 kg til. Allt som allt 7 kg. Det är iof jätte bra, men nu låg jag på 100 Kg. Bara tanken fick mig att må illa. Alltough gick jag ner 10 Kg direkt efter förlossningen och var då nere på 90 Kg. Det hade jag inte vart på hur länge som helst. Jag ammade och gick ner ca 3 Kg till. Körde Cambridgekuren i bara en vecka och gick ner 2 Kg. Nu var jag nere på 85 Kg. Efter det stod det stilla. Jag åt alldeles för mycket och onyttigt och rörde mig ingenting. Då kände jag att " Nu är det dags! " Jag var helt enkelt redo att träna och börja äta nyttigt!

Nu har jag bestämt mig för att träna minst 3 dagar i veckan. Jag kombinerar kondition och Styrka varje pass. Det för att förbättra konditionen och sätta igång fettförbränningen. Jag är väl medveten om att det kan ta hela två år innan jag når min målvikt på 60 Kg, men likväl som jag vet det så ska jag lyckas! Just nu känns det så lätt!

När jag nått min målvikt så har jag bestämt mig för att jag kan säga Ja om någon ber om min hand *smile* Men inte innan det. Jag vill vara stolt över mig själv, kunna bära den klänning jag vill utan att känna mig som en elefant och vara den vackraste bruden i världen!

Men det viktigaste med träningen och omläggning av kosten är självklart att bli en mer hälsosam person! Sen vad vågen visar är egentligen inte relevant!

Hoppas ni fick svar på det ni undrade!




[Bilden är tagen från Sol & Motion´s Hemsida]

Kommentarer
Postat av: naty

7 kg :O

vilken LYX graviditet.

själv gick man upp 27kg :/

2008-06-26 @ 10:41:52
URL: http://mammasleon.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag undrar hur det blir med de där frågorna som man fick ställa och du skulle svara någon dag efter eller så.

2008-06-26 @ 11:44:16
URL: http://absolutefridaa.blogg.se/
Postat av: agnes

oj, jag såg din kommentar nu!

tack så jättemycket för vinsten!

Det ska bli så kul att få en ny design :)



Jag tror dock att olivia ville använda den till våran nya blogg, om det går för dig?

2008-06-27 @ 17:07:10
URL: http://agnesskrubbe.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nu är det allt du som ligget på latsidan vad det gäller bloggandet :=

2008-06-27 @ 22:41:08
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: henkan från halmstad

se där ja..börjat träna o allt??, haha..

detta är ett inlägg S.. hoppas allt e fint..

2008-06-30 @ 15:36:04
URL: http://hendji.blogg.se/
Postat av: frida

herregud, jag blev så inspirerad av ditt träningsschema! jag själv vill också gå ner i vikt.. min målvikt är 60kg, som du. men jag vet som inte riktigt hur jag ska kunna gå ner dem där kilona & få tiden att gå ihop. när man har ett barn på 6månader finns det inte så mkt tid att träna på, det blir oftast på kvällen då lilltjoppan sover. för på dagen vill man ju passa på att umgås en massa med henne, plus att hon inte sover sådär jättemycket på dagen.. hur får du tiden att gå ihop?! :)

2008-08-10 @ 16:56:02
URL: http://fanks.blogg.se/
Postat av: frida

guuud, jag kommer läsa din blogg varje dag tror jag. du är inspirerande!

2008-08-10 @ 18:10:01
URL: http://fanks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0