Viktnedgång - Startar!

Nu börjar min resa mot ett friskare och hälsosammare liv! Tro det eller ej gott folk, Madde har köpt ett kombinerat gym och solkort på Sol & Motion! Det känns skitbra! I torsdags var det träningsrådgivning med min tränare Sandra. Jag fick mäta mig och mäta fettprocenten! Ouch, den sved! Sedan var det dags att diskutera mina mål med träningen och berätta vad det var som fått mig att vilja börja träna. Det var ett riktigt bra samtal med andra ord. Efter det gick vi ut i gymlokalerna och hon utformade ett träningprogram för just mig. Det kändes så bra! Fick lära mig en massa som jag inte visste innan och lärde känna min kropp på ett sätt jag inte gjort innan. Tack! Nu kommer mina veckor se ut såhär:

Träning
Måndag: Styrka 30 min & Kondition 30 min
Tisdag: Promenad minst 45 min
Onsdag: Core 25 min & Kondition 35 min
Torsdag: Promenad minst 45 min
Fredag: Spinning 25 min & Styrka 35 min
Lördag: Vila
Söndag: Promenad minst 45 min

Vikt
Startvikt:
87 Kg
Fettprocent: 50%
BMI: 31,2

Mått
Överarm:
35 cm
Byst: 106 cm
Midja (över naveln): 112 cm
Lår: 70 cm

Vägning & mätning
Fram till sista April kommer jag att väga och mäta mig var sjätte vecka. Från och med den 1 Maj kommer jag att göra det varannan vecka. Jag tror att detta kommer ge mig mer motivation ist för att göra det en gång / vecka då man inte ser lika stora resultat!

Mål med träningen
Bli en friskare & piggare person samt gå ner minst 22 kg i vikt och minska mina mått. Minska fettprocenten till minst 35 % och ligga på en normal nivå på mitt BMI. Också äta nyttigare & sist men inte minst sluta röka! 

NU JÄVLAR!!!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Lycka till! :-)

2008-02-19 @ 17:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0