Stockholm

Igår träffades vi några stycken i klassen och hade lite avslutningslunch på Peking House. Vart mycket trevligt och lyckat som alltid. Sedan åkte jag hem och packade färdigt det sista med Stoffe. Sedan gick vi ner till dagis för att hämta Freja och lämna blommor, choklad & kort till dagisfröknarna som tack för Frejas första termin. De vart jätte glada!

Runt 15, efter ett litet stopp hos Frejas farmor & farfar började vi åka till Stockholm. Var framme runt 17 och åt nästan direkt. Mamma hade lagat tacos, and I love! Sedan var det mer eller mindre hopp i säng för jag var galet trött.

Klockan 04 var det dags att kliva upp och försöka få Freja att somna om sittandes. Vår Sessa hade jätte ont i öronen och det blir ju som bekant alltid värre när man ligger ner. Hade heller inga avsvällande näsdroppar eller någon ordentlig hostmedicin hemma så jag fick hitta på allt jag kunde komma på för att hon skulle somna. Men icke! Tillslut var både jag, mamma och Freja uppe och satt och såg film i vardagsrummet. Kl 08 bestämde ringe jag Jakobsbergs närakut och vi fick en tid direkt och åkte dit för att undersöka lilla Frejsan. Som alltid är de supertrevliga på närakuten och jag kände mig lyckligt lottad som slapp den sunkiga vården i Norrköping. När läkaren tittat i öronen och lyssnat på lungor så tackade Freja så mycket för hjälpen. Yep, det är sant! " Tack tack! " - sa hon! Han skrev ut hostmedicin, men ingen penicillin då de helst inte ger det längre!

Sedan åkte vi inklusive min lillasyster Sofie som var med till centrum och hämtade ut medicinen, köpte mer alvedon & nässpray. Efter det fick Sofie välja vad i skulle äta, så det blev Mc.Donald´s! När jag frågade om inte Salla var något hon kunde tänka sig tittade hon på mig som om jag kom från en annan planet. What? Gillar inte 8-åringar sallad! Haha!

På eftermiddagen sov jag och Freja en bra stund och sedan åt vi middag hela familjen! Mamma hade gjort världens godaste Stek med potatis, hemmajord sås, lingon & grönsaker! Nu på kvällen har vi tittat på Harry Potter och dippat grönsaker. Väldigt mysigt!

Nu blir det hopp i säng. Både jag & Stoffe somnar närsomhelst i soffan!


Häromdagen fick Freja hjälpa mig
att laga Ris a´la Malta! Det var riktigt
roligt! Gott med Grädde också!

Kommentarer
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Låter mysigt, du kan koka egen saltlösning vid akut situationer. Men se till att inte ha för mycket salt :D

2008-12-21 @ 09:07:42
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: sandra

Hej och tack för en fin och upplyftande blogg. På min blogg finns en sak att hämta. Ha en fortsatt trevlig fjärde advent och ha en god jul.

Mvh Sandra

2008-12-21 @ 10:17:04
URL: http://www.mammajoelsson.blogspot.com
Postat av: Olli

Fan vad jag saknar er!

2008-12-22 @ 00:39:40
URL: http://oliviaandreea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0