Till mina halvsyskon!



Jag har aldrig haft vidare bra kontakt med mina halvsyskon på pappas sida. Jag har varken tyckt att det känts tråkigt eller roligt. Jag har faktiskt inte brytt mig speciellt mycket om det. Förns Freja kom. Hela mitt liv förändrades och jag sätter värde på sånt jag inte gjort förrut och människor jag inte brytt mig vidare mycket om. Som t.ex mina tre halvsyskon Mathias, Mathilde & Martin. De är 16, 15 respektive 11 år gamla och åren har bara gått utan att man haft någon vidare kontakt. Först nu har jag börjat sakna det. De är ju faktiskt mina syskon! Men inte bara därför utan för att de också betyder väldigt mycket för mig.

Nu när min lillebror vart sjuk vart det ännu viktigare. Man förstår då hur mycket man faktiskt älskar dem. För det gör jag verkligen utav hela mitt hjärta. Det är egentligen ganska hemskt att något ska hända för att vi ska förstå hur mycket de omkring oss betyder!

Igår jobbade Stoffe både dag & kväll. Min mamma & lillasyster Sofie skulle iväg på någon Country fest & min bror och hans flickvän skulle inte heller vara hemma. Då bestämde jag mig för att jag och Freja skulle ta en egen liten tur ut till pappa med familj. Jag kan inte minnas när jag var där utan pojkvän eller lillebror sist så det kändes lite annorlunda. Men det vart underbart!

Vi började kvällen med att titta när Charlotte, min plastmamma red in sin nya hopphäst Sammy för att sen ge Freja lite mat medans pappa såg på travet. Eftersom min pappa är Europas främsta travhästveterinär så är det väldigt viktigt för honom att se hur det går för hans patienter! Efter det tog jag, pappa och Freja en promenad ner i fårhagen som löper ner mot deras brygga. Vi stannade för att hälsa på de fyra gutefåren de lånat hem för att beta upp lite gräs. Freja tyckte det var jätte kul att titta på fåren och de var väldigt nyfikna på oss! Jättesöta! Sedan gick vi ner till bryggan och stod där i solen och pratade om än det ena, än det andra! Det kändes så ärligt! Så Pappa, dotter, barnbarn!

Pappa ville köre Freja i vagnen hela tiden och bara en så liten sak fick honom att växa enormt i mina ögon. De fick mig att känna sån glädje. Sedan gick vi upp för att laga mat och mysa i kvällsolen. Min lillasyster Mathilde " Tildan " som är helt inne i sin GI-diet satt och matade Frejsan med smoothie som hon fullkomligt älskade! Även det kändes fantastiskt!
Under nästan hela tiden satt Freja i sin morfars knä och åt pommes, champinjoner gurka & tomat! Sötis, hon äter verkligen allt. Det kändes så tryggt, så fint och så ärligt när han höll om Freja och pussade på henne.

För mig som inte kan minnas att pappa någonsin vart en sån lekfarbror känns det enormt. Det känns på något sätt som att han försöker sitt yttersta för att visa att han älskar henne. För att jag verkligen ska förstå hur viktig Freja är för honom. Och det känner jag verkligen. Min pappa har förändrats något enormt de senaste månaderna och det har jag också. Jag säger ifrån om han säger något jag inte håller med om och jag är den jag är. Jag låtsas inte vara någon annan för att han ska tycka om mig!

Jag hoppas verkligen att den fina kontakt vi nu fått efter alla år av avundsjuka, bråk & elakheter kommer vara föralltid. För mig känns det jätte bra! Äntligen kan jag känna och ärligt erkänna hur stolt jag är över min lillebror och allt han gör för sin familj, för min fantastiskt vackra lillasyster som sliter dygnet runt för att uppnå de fantastiska betyg hon har och för min lillebror som är söt, omtänksam & snäll!

Min bror är hemma nu och mår bättre. Han har fortfarande feber emellanåt, men det är under kontroll. Tack för alla fina kommentarer ni skrivit til mig!

Jag älskar er!

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Åh, så mysigt! Härligt!

2008-08-18 @ 09:17:20
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jättebra skrivet o skönt att din bror mår bättre! Ha en bra dag =)

2008-08-18 @ 09:19:34
URL: http://noone08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0