Vi 3, Kärlek, Nya Vänner, Jobb & Cambridge!

Imorse var det galet tråkigt väder när jag och Freja vaknade! Piss tänkte jag. En dag till inomhus! Men runt 12 så vart det jätte fint och jag klädde på Freja och tänkte att nu tar vi en långprommis! När vi var påklädda och precis skulle gå ut kom jag på att Stoffe tagit bilen till jobbet och att båda Frejas vagnar var i vagnen! Smart! Så vi bestämde oss för att gå ner på gården och gunga och när vi äntligen var ute på gården kom jag på att de inte hängt upp gungorna för sommaren än! Men vafan... Jag ville ju att vi skulle vara ute! Så det var bara att bära Freja till granngården och gunga där. Wiee, vad kul hon tyckte att det var. Sen gick vi tillbaka till vår gård och satt i solen på gräsmattan en stund. Efter ett tag kom Cattis och hennes två minstingar och vi bestämde att jag skulle med upp på en kopp svart kaffe. (Det enda som tillåts under CK samt te.)

Vi var hemma hos oss runt 14 igen och nästan precis när vi klivit in genom dörren kom vår papi hem, en hel timme tidigare! Det hade tydligen gått skitbra på jobbet! Det är helt underbart att se Frejas min när Stoffe kommer hem, hon skiner verkligen upp i hela ansiktet! Det är lycka. Det värmer så mycket med tanke på att jag själv alltid haft en så dålig relation med min egen pappa. Stoffe är verkligen en helt fantastisk pappa, på alla sätt och vis. Han gör allt för Freja, allt för oss! Han hjälper till med precis allt, de har små pappa-dotter dagar och han beter sig verkligen som en pappa ska göra. Och jag är så glad att min dotter fick en sådan pappa och att de har en så fin relation! Jag älskar dig Stoffe för allt du gör för oss och speciellt allt du gör för henne! Det är så vackert! Vi 3 föralltid! Ingenting kan komma mellan oss. Vi är allt tillsammans! ♥

Runt 14.30 ringde de Therese från Plantagen och berättade att min kontrakt var klart och så undrade hon om jag kunde jobba idag fram till stängning. Glädje! Äntligen skulle jag få jobba lite! Så jag slängde på mig ett svarta jeans och min röda Plantagen tröja. Grymt hett! Freja sov middag så jag hann inte säga gonatt till henne, eftersom jag inte skulle sluta förens 19.30 och hon lägger sig 19. Det var lite jobbigt faktiskt! Sen vart det ilfart till Plantan och jobba! Fan vad skönt det var att få jobba, har saknat det massor. Det är ju såklart världens mysigaste att vara hemma med Frejsan hela dagarna, men det är också riktigt skönt att få komam ut och träffa människor. Folk tittade på mig som om jag var dum i huvudet när jag stod där i kassan, glad som en lärka och önskade alla en trevlig helg! Jag var inte lite glad, jag var helt sprudlande!

Under tiden som jag jobbade gick Freja och Stoffe hem till Stoffes kompis Erik som han lärde känna för ett tag sen. En helskön kille som är hur trevlig som helst! Han var här igår på en kaffe och hade köpt med sig kanelbullar. Hur många killar gör det? Han verkar omtänksam. Det jag verkligen tyckte var en fin egenskap hos honom var att han engagerade sig i vad andra var intresserade av, lyssnade och var social. Han ville tom se hur mina bloggdesigner jag gjort såg ut! Då vart jag lite glad faktiskt! Så, hursom så gick de hem till honom för att fika. Sedan kom tydligen Eriks flickvän hem med två kompisar för att de skulle äta och då vart Stoffe bjuden på Tacos han med. Tack för att ni tog hand om min pojke ikväll! :) Jag var ju inte hemma och kunde laga kött & pomme till honom. Stackarn, somhan längtat! Sedan hade de gått hem till 19 då Freja skulle sova. Tack Erik för att du kommit in i Stoffes liv, han behöver verkligen en vän som dig. Det är jag jätte glad för!!!

Jag var hemma vid 19.30 och då la jag och Stoffe oss i soffan och kollade på Så Ska Det Låta. Jag älskar det! Peter Settman är en klockren programledare och den bästa ersättare de kunde hitta åt Peter Harrysson. Bravo!
Skit var bara att Erik Segersted´s lag inte vann, men sånt är livet! Han är ju söt att titta på iaf. Mer tv tid år Mr Segerstedt säger jag!

Nu ska jag lägga mig i sängen och somna till ett avsnitt av Vänner! Ska vara på jobbet kl 09.30 imorgon! Hur ska jag lyckas blanda min Ck på jobbet imorrn? Jag har ingen shaker. jag mixar ju i min snygga metallicröda mixer här hemma. Jag kan ju inte släpa med den!? Hm, jag får väl vispa helt enkelt! Imorgon är jag på sjätte dagen med CK ren kur och bara tre dagar kvar tills jag nått mitt mål, dvs 9 dagar. Sedan blir det kombinerad kur, dvs två mål CK och en mål mat (jag har valt att utesluta onödiga kolhydrater) kombinerat med träning tre dagar i veckan!


image204

♥ MAMMAS OCH PAPPAS STJÄRNÖGA! ÄLSKAR DIG MEST FREJA! ♥

image208

 ♥ JAG ÄLSKAR DIG STOFFE! ♥


Kommentarer
Postat av: Frida

Du kan ha mjölk i kaffet bara du inte får tbx hunger känslan. Så sa dom till Mamma när hon började med det där :) Men om du får hungerkänsla så ska man lägga va direkt.

2008-04-12 @ 10:01:38
URL: http://absolutefridaa.blogg.se
Postat av: Sofie

Åhh vad skönt för dig att komma ut och jobba lite :D ja våara männ tycks vara helt underbara. Våra underbara döttrar har dem mest underbara pappor. Kan det blir bättre? Jag tror på dig gumman 4,5 Kg på fem dagar är vel jätte bra det är ju resultat :D Jag tycker att du ska vara stolt och nöjd av dem absolut :D Du klarar detta!! Puss

2008-04-12 @ 10:38:44
URL: http://sofieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0