Nostalgi

Minns ni när man var 15 år och hela livet var en fest. Man stack ut fast man inte fick. Det var sena nätter som blev tidiga mornar och soliga dagar som vart kvällar fulla med grillning och öl. Jag minns inte, för när jag var i den åldern höll jag inte på så. För mig började det i 16-17 års åldern. Jag gjorde inte mycket jag inte fick förrens jag var på gränsen till myndig men det är ingenting jag ångrar idag. Jag hade annat för mig. Som att tex vara tillsammans med en sju år äldre kille och tillsammans åkte vi runt på olika fotbollsmatcher och stöttade Djurgården i vått och torrt. Det var först efter jag gjort slut med honom som mitt liv som busig tonåring började.

Men jag var egentligen inte speciellt busig. Jag var mer envis och såg till att göra det jag ville. Det gick nog alltför ofta ut över min stackars mamma. Usch vad dum jag har vart mot henne. Sagt och gjort saker som jag inte för mitt liv kan förstå hur jag kunnat göra. Men det var då! Får jag skylla på att jag var ung och dum? Annars har jag oftast skött mig. Jag har aldrig drällt in mitt i natten full som en alika och väckt hela huset. Jag har alltid vart tyst och lugn när jag kommit hem. Jag hade tom efterfest i mitt rum en gång utan att väcka resten av min familj. Skickligt?

Jag har mer levtmitt tonårsliv på ett underhållande med moget vis. Visst har jag vart packad, totalt wasted faktiskt. Jag mitt klantarsel började röka som sextonåring för att imponera på min dåvarande pojkvän. Ett år senare berättade han för mig att en utav anledningarna att han föll för mig var för att jag inte var som alla andra, jag stodvid sidan om när andra rökte. Jag höll mig till folköl och gyllene tider. Cigaretter var snusk. Skumt att jag föll för grupptrycket då! Men jag hade på alla vis hur roligt som helst. Det var grillning med pojkvännen och hans polare på midsommar och karaoke och nyårsraketer på nyår. Det var fullt ös även om jag unkom att bli medvetslös. Skönt! Vi åkte till Gotland och plankade oss in på deras camping med 18 års gräns och levde rövare såväl innanför som utanför murarna. Det var tandemcykel på dagen och promenader vid Visbyhamn på natten. Det var så jävla kul och det är minnen jag bär med mig för livet. Jag blir lycklig när jag ser tillbaka på den tiden, även om jag inte gjorde det så lätt för mig själv hemma. Bångstyrig!?

Jag har haft förhållanden genom hela mitt tonårsliv med fyra stycken olika killar och den som jag känt längst av dem alla, som från början och genom alla mina förhållanden vart min bästa kompis. Vart tillslut den kille jag valde att skaffa en liten bebis med. Stoffe, snart nio år går fruktansvärt fort. Det känns som det var igår vi satt och pratade via msn och skickade fula ego bilder till varandra tagna med våra pissdåliga webkameror. Det käns inte alls som det var länge sedan du kysste mig för första gången och jag vart förälskad i dig. Det vart inte vi då. Inte heller den gången vi försökte oss på ett långdistansförhållande. Men den gången jag flyttade in hos dig vart det bara mer och mer du och jag för var dag som gick och tre år senare har vi nu vår lilla Freja! ♥

Jag förstår inte att vi efter allt vi gått igenom faktiskt har hållt ihop sålänge som vi gjort. Det måste vara menat att vara du och jag. Jag är lycklig och stolt över att du är pappan till mitt barn, min sambooch min bästa vän! En liten kärleksförklaring såhär in på småtimmarna!

De liv jag har levt hittils har gjort och gör mig starkare för var dag som går och jag är glad över att dela min framtid tillsammans med dig Stoffe, vårt lilla busfrö och i framtiden även hennes syskon!

Nostalgi & Framtid i en härlig mix!



Kommentarer
Postat av: Anonym

åh gud så gulligt! man blir ju tårögd :)

2008-04-21 @ 01:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0