Bloggenkät

1 - Hur länge har du bloggat?
Minns inte! Men det började väl då dagboken döptes om till Blogg på lunarstorm.

   2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
Jag tyckte att det var ett roligt sätt attfördriva tiden med. Fotobloggar är underbart!

   3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Det var Sofie´s. Hon har bloggat så länge och blir aldrig omodern!

   4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
Jag minns inte mitt första blogginlägg, men här på blogg.se så var det bilder på min tös så det älskar jag!
  
   5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 
Runt 10-20 st har fångat mitt intresse!

   6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

Dagboksbloggar 50 % Modebloggar 20 % Föräldrabloggar 20 % Övrigt 10 %

   7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Sara tycker jag är ganska olik mig, men den är helt underbar!


   8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om. 
Zandras, helt klart! Vi är väldigt lika och har haft en väldigt lik uppväxt! 

   9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom tycker att det är jätte kul & intressant att läsa

   10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Det vet jag att de tycker

   11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? Jag skriver det jag känner för och om det är någonting jag inte vill ska komma ut så gör jag det inte!

   12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Jag kan inte komma på någonting nu. Bloggar som sagt om det som faller mig in.

   13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar för att jag tycker om det, inte för att få bekräftelse!

   14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Absolut inte till 100%


   15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Nej inte via bloggen, genom annat på nätet!

   16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Det vet jag inte. Skadligt är lite extremt kanske!

   17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Att folk inte har bättre saker för sig än att kommentera min blogg anonymt är bara pinsamt, inget som sårar.

   18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej det har jag inte.

   19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Ser inte bloggandet som en nackdel.

   20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
Det kommer jag att göra. Den förändras ju för var dag, men jag tror jag bloggar mer då.

   21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
 
Det tror jag absolut, med tanke på att det växt och växer sig större för varje dag!

   22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig? 
Det betyder massor för mig. Jag kan skriva när jag är glad & ledsen och bloggen finns alltid där. 

   23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
Vad det betyder vet jag inte, men det är riktigt roligt att kunna följa bloggar!

   24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten

Sofie   
Sara
Markus

Vickan
Molilja


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Du får mer än gärna göra om min blogg!! Gör vad du vill! Bara den blir somrig och speglar mej, som jag sa förra gången så gillar jag grönt... =P
Men sommarens alla färger funkar! du är för underbar!
Är det jag som du vill ska svara på enkäten??

2008-04-22 @ 11:19:15
URL: http://dizela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0